PRIVATLIVSPOLITIK

INTRODUKTION

Velkommen til Vype Danmark. Denne privatlivspolitik beskriver hvordan British American Tobacco Denmark A/S (House of Prince A/S) ("vi", "os" eller “BAT”) behandler dine personoplysninger som dataansvarlig afhængig af din relation til os.

Vi vil gøre alt for a beskytte dine personoplysninger og behandle dine personoplysninger i overensstemmelse med relevant databeskyttelseslovgivning, dvs. Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og Databeskyttelsesloven.

Hvis du har spørgsmål eller bekymringer vedrørende BATs behandling af dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte gennem de nedenfor listede kontaktoplysninger.

INDHOLD

  1. Dataansvarlig
  2. Beskrivelse af behandlingen 
  3. Tredjelandsoverførsler
  4. Automatiske afgørelser
  5. Obligatorisk information 
  6. Dine rettigheder 

 

  1. DATAANSVARLIG

Den juridiske enhed, der er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger, er:

British American Tobacco Denmark A/S (House of Prince A/S) (“BAT”)

Vester Farimagsgade 19

1606 København V

CVR: 13 80 11 34

Email: gdpr_emails@bat.com

Telefon: +45 39 55 63 00

 

  1. BESKRIVELSE AF BEHANDLINGEN

I de følgende skemaoversigter kan du finde information om hvordan BAT behandler dine personoplysninger afhængig af din relation til BAT og de formål, som vi behandler dine personoplysninger til.

I skemaerne finder du information om hvordan vi behandler dine personoplysninger, herunder information om vores formål med behandlingen, kategorier af personoplysninger, vi behandler om dig, hvordan vi indsamler dine personoplysninger, det behandlingsgrundlag, som vores behandling af baseret på, information om modtagere af dine personoplysninger samt information om hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger.

Du kan læse om hvordan vi behandlinger dine personoplysninger, når:

  • du besøger vores hjemmeside
  • du opretter en konto på vores hjemmeside
  • du køber vores produkter
  • du kommunikerer med os og vores kundeservice
  • du repræsenterer en kunde, leverandør, samarbejdspartner eller anden tredjepart

Vælg venligst det skema, der er relevant for dig.

 

Når du besøger vores hjemmeside

 

BAT behandler dine personoplysninger, når du besøger vores hjemmesider ved at sætte cookies, der indsamler personoplysninger om dig. BAT kan bruge dine personoplysninger indsamlet gennem cookies til følgende formål: statistik, analyse, optimering, funktionalitet samt marketing og targeting samt til at sikre, at du er gammel nok til at besøge vores hjemmeside.

BAT bruger kun ikke-nødvendige cookies, hvis du har givet din samtykke hertil. Du kan altid trække dit samtykke tilbage eller ændre dit samtykke ved at slette eller blokere cookies i din browser eller i cookieoversigten eller ved at kontakte os.

Læs mere om BATs brug af cookies, herunder hvordan du sletter og blokerer cookies i vores cookieoversigt- og politik her og læs mere i afsnit 6 nedenfor om hvordan du trækker dit samtykke tilbage ved at kontakte os.

Kategorier af personoplysninger og kilder

Behandlingsgrundlag

Modtagere

Opbevaring

 

Vi kan behandle følgende kategorier af personoplysninger om dig:

Almindelige personoplysninger:

Oplysninger om din brug af og adfærd på vores hjemmeside, teknisk information omkring dine besøg, herunder detaljer om dine besøg på vores hjemmeside, din navigation rundt på sitet, trafikdata, device data, MAC address, IP address og information fra din IP address, såsom lokation, browser type etc.

Derudover behandler vi oplysninger om det samtykke, som du måtte have givet, samt oplysninger om din alder for at sikre, at du er gammel nok til at besøge og bruge vores hjemmeside.

Kilder:

Vi indsamler dine personoplysninger direkte fra dig gennem din brug af vores hjemmeside.

BAT kan også behandle dine personoplysninger til brug for kommunikation med dig og kundeservice over for dig, hvis du vælger at kommunikere med os gennem vores hjemmeside, fx ved at bruge chat funktioner eller kontaktformularer, der er på vores hjemmesider.

Se venligst ”Når du kommunikerer med os og vores kundeservice” for information omkring hvordan vi behandler dine personoplysninger til dette formål.

 

 

Vi behandler dine personoplysninger på følgende behandlingsgrundlag:

  • Artikel 6.1.a (samtykke til behandling af dine personoplysninger gennem brugen af ikke-nødvendige cookies)
  • Artikel 6.1.c (nødvendig for at overholde vores retlige forpligtelse i forhold til salg af vores af produkter og aldersgrupper)
  • Artikel 6.1.f (nødvendig for forfølgelse af vores legitime interesse i forretningsdrift, forretnings- og produktudvikling, herunder at udarbejde statistikker og analyser af brugen af vores hjemmeside og at optimere brugeroplevelsen på vores hjemmeside)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi kan dele dine personoplysninger til det beskrevne formål med:

  • Samarbejdspartnere og tredjeparter, herunder leverandører som vi arbejder sammen med (fx service leverandører, teknisk, IT og digital support)
  •  Koncernselskaber
  • Tredjeparter som beskrevet i vores cookieoversigt og politik:

BAT kan gøre brug af tredjepartscookies, fx til at huske dine indstillinger, trafikmåling, statistik, bannerannoncering og til at tracke din brug af vores hjemmeside.

For disse typer af behandlinger vil BAT i nogen tilfælde være fælles dataansvarlig med udbyderen af de(n) pågældende tredjepartscookie(s).

Du kan læse mere om vores brug af tredjeparter og også finde links til tredjeparternes egne privatlivspolitikker i cookieoversigten og politikken på vores hjemmeside her.

 

 

 

 

 

 

 

 

Opbevaringsperioderne afhænger af den enkelte cookie, der sættes på hjemmesiden.

Du kan læse mere om vores cookies og de enkelte opbevaringsperioder i vores cookie politik her.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Når du opretter en konto på vores hjemmeside

 

BAT behandler dine personoplysninger, når du opretter en konto på vores hjemmeside, for at kunne sikre, at du er gammel nok til at have mulighed for at købe og modtage information om vores produkter.

Kategorier af personoplysninger og kilder

Behandlingsgrundlag

Modtagere

Opbevaring

Vi kan behandle følgende kategorier af personoplysninger om dig:

Almindelige personoplysninger:

Navn, adresse, email, fødselsdag, køn, kontooplysninger, telefonnummer og betalingsoplysninger hvis du vælger at gemme sådan information i din konto.

Information om din alder for at sikre at vores produkter ikke sælges til kunder under 18 år. Når du opretter en konto, vil vi bede dig validere din alder ved at identificere dig gennem online identifikationstjenester såsom Nem ID for at vi kan sikre os, at vi ikke markedsfører eller sælger vores produkter til folk under 18 år.

Kilder:

Vi indsamler dine personoplysninger direke fra dig, når du opretter din konto.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi behandler dine personoplysninger baseret på følgende behandlingsgrundlag:

  •  Artikel 6.1.b (nødvendig for indgåelse og opfyldelse af kontakt med vores kunder og forbrugere hvor du opretter en konto for at købe vores produkter)
  • Artikel 6.1.c (nødvendig for at overholde vores retlige forpligtelser, herunder regulering som vi er underlagt for at sikre, at du er gammel nok til at købe eller modtage information om vores produkter)
  • Artikel 6.1.f (nødvendig for forfølgelse af vores legtime interesse i forretningsdrift- og udvikling)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi kan dele dine personoplysninger med:

  • Samarbejdspartnere og tredjeparter, herunder leverandører, som vi samarbejder med for at assistere vores virksomhed, fx serviceleverandører, teknisk, IT og digital support)
  • Koncernselskaber
  • (Potentielle) købere, sælgere og rådgivere i tilfælde af køb eller salg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Du kan altid slette din konto på vores hjemmeside, men hvis du køber produkter, vil vi opbevare dine personoplysninger som beskrevet under ”Når du køber vores produkter”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Når du køber vores produkter

 

Når du køber vores produkter, behandler BAT dine personoplysninger for for at kunne yde den service og produkter, som vi tilbyder, herunder verificere din alder, eksekvere din ordre og fremsende denne til dig, samt evt. efterfølgende kontakt. Derudover kan vi behandle dine personoplysninger efter et køb, hvis vi sender information om vores produkt, eller hvis vi foretager undersøgelser eller sender ud spørgeskemaer om vores produkter.

Kategorier af personoplysninger og kilder

Behandlingsgrundlag

Modtagere

Opbevaring

Vi kan behandle følgende kategorier af personoplysninger om dig:

Almindelige personoplysninger:

Navn, adresse, email, fødselsdag, køn, kontoinformation, information omkring din ordre, telefonnummer, betalingsoplysninger og enhver information der er inkluderet i vores kommunikation før og efter, du har købt vores produkter.

Information omkring din alder for at sikre, at vores produkter ikke sælges til kunder under 18 år. Når du besøger vores hjemmeside, vil vi bede om bekræftelse på, at du er 18 år eller ældre, og når du skal købe vores produkter og oprette en konto, vil vi bede dig validere din alder ved at identificere dig ved at bruge online identifikationsservices såsom Nem ID, så vi kan sikre, at vi ikke markedsfører overfor eller sælger produkter til folk under 18 år.

Information omkring din oplevelse med vores produkter.

Kilder:

Vi indsamler dine personoplysninger direkte fra dig og/eller den person, der placerer ordren på dine vegne.

 

 

 

 

 

 

Vi behandler dine personoplysninger baseret på følgende behandlingsgrundlag:

  • Artikel 6.1.b (nødvendig for indgåelse og opfyldelse af kontrakt med vores kunder og forbrugere)
  • Artikel 6.1.c (nødvendig for at overholde vores retlige forpligtelser, herunder bogføringsregulering og regulering, som vi er underlagt for at sikre, at du er gammel nok til at besøge vores hjemmeside og købe vores produkter)
  • Artikel 6.1.f (nødvendig for forfølgelse af vores legitime interesse i forretningsdrift- og udvikling herunder salg og distribution af vores produkter, kundeservice i denne forbindelse samt forbedring af vores produkter og kundeservice)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi kan dele dine perosnoplysninger med:

  • Samarbejdspartnere og tredjeparter, herunder leverandører, som vi samarbejder med for at assistere vores virksomhed, fx serviceleverandører, teknisk, IT og digital support
  •  Koncernselskaber
  • Fragtselskaber
  • (Potentielle) købere, sælgere og rådgivere i tilfælde af køb eller salg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi vil opbevare dine personoplysninger til dette formål som følgende:

Som udgangspunkt vil vi opbevare dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt efter relevant bogføringsregulering.

Personoplysninger fra spørgeundersøgelser mm. vil blive opbevaret indtil undersøgelsen er slut.

Information inkluderet i kommunikation før eller efter dit køb vil blive opbevaret som beskrevet i ”Når du kommunikerer med os eller vores kundeservice”.

Derudover kan du altid slette din konto på vores hjemmeside.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Når du kommunikerer med os og vores kundeservice

 

BAT behandler dine personoplysninger for at kunne yde dig kundeservice og for at håndtere spørgsmål, henvendelser, klager, reklamationer mm., som du måtte have vedrørende vores produkter, ydelser og BAT generelt. Vi kommunikerer med dig via email, telefon, hjemmeside kommunikation som for eksempel kontaktformularer og chats afhængig af hvordan du vælger at kontakte os.

Kategorier af personoplysninger og kilder

Behandlingsgrundlag

Modtagere

Opbevaring

 

Vi kan behandle følgende kategorier af personoplysninger om dig:

Almindelige personoplysninger:

Navn, email, telefonnummer, jobtitel og enhver information som du giver til os i forindelse med din henvendelse, fx de spørgsmål du måtte have og den information relateret hertil samt yderligere information som vi måtte behøve for at kunne håndtere din henvendelse.

Information relateret til klager og reklamationer som du måtte have vedrørende vores produkter, fx din oplevelse med vores produkter.

Når du ringer til vores kundeservice, kan vi også optage vores telefonsamtale til intern uddannelsesformål, men kun hvis du giver samtykke hertil.

Hvis du kommunikerer med os eller vores kundeservice vedrørende rekruttering, fx hvis du vil vide mere om BAT, rekrutteringsprocessen mm., vil vi også behandle dine personoplysninger som du måtte give os, dvs. kontaktinformation, din henvendelse, vores korrespondance og vedhæftninger, du måtte sende såsom jobansøgning, CV og lignende.

Vi vil dog altid vejlede dig til vores officielle rekrutteringskanal (careers.bat.com) for jobansøgninger eller til vores HR afdeling, og derefter vil vi slette det materiale, som du måtte have sendt.

Kilder:

Vi indsamler dine personoplysninger direkte fra dig, når du kontakter os.

 

Vi behandler dine personoplysninger baseret på følgende behandlingsgrundlag:

  • Artikel 6.1.a (samtykke) i forhold til optagelser
  • Artikel 6.1.b (nødvendig for indgåelse og opfyldelse af kontrakt)
  • Artikel 6.1.c nødvendig for at overholde vores retlige forpligtelser, herunder:

-       regulering som vi er underlagt i forhold til håndtering af klager or reklamationer, som du matte have over vores produkter, herunder regulering der foreskriver vores forpligtelser overfor dig

 

  • Artikel 6.1.f (nødvendig for forfølgelse af vores legitime interesse i at drive og udvikle vores virksomhed, herunder

-       at yde kundeservice til dig

-       at optimere vores produkter og vores kundeservice

-       at håndtere klager og reklamationer

-       at promovere vores virksomhed som arbejdsplads, at finde de rette kandidater og hjælpe dig med spørgsmål du måtte have omkring BAT og rekruttering

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi kan dele dine personoplysninger med:

  •  Samarbejdspartnere og tredjeparter, herunder leverandører mm som vi samarbejder med, fx call centers, service leverandører, teknisk, IT og digital support
  • Koncernselskaber
  • (Potentielle) købere, sælgere og rådgivere I tilfælde af køb eller salg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi vil opbevare dine personoplysninger behandlet til dette formal så længe det er nødvendigt for at din henvendelse bliver håndteret, dvs. Så længe det er nødvendigt for at besvare dine spørgsmål og/eller håndtere din klage eller reklamation.

Som hovedregel er dette op til 6 måneder fra vores kommunikation, eller den sag, som din henvendelse vedrører, er afsluttet.

Hvis din henvendelse er eller potentiel kan udvikle sig til en konflikt, kan vi beholde dine personoplysninger for en længere periode. Opbevaringsperioden ahfænger herefter af omstændighederne ved din henvendelse, herunder hvad din henvendelse vedrører, om den involverer skader mm.. Vi vil kun opbevare dine personoplysninger for at kunne dokumentere sagne og håndtere en potentiel (juridisk) konflikt, der måtte opstå fra eller involvere din henvendelse og kun i den periode, vi måtte blive mødt af en konflikt mm i overensstemmelse med forældelsesregulering.

Optagelser af telefonsamtaler som du er del i baseret på dit samtykke vil blive slettet efter 30 dage.

 

 

 

 

 

 

Når du repræsenterer en kunde, leverandør, samarbejdspartner eller anden tredjepart

 

BAT behandler dine personoplysninger til forretningsdriftsformål, når du repræsenter din arbejdsgiver eller har en relation til en tredjepart, når din arbejdsgiver eller sådan tredjepart er kunde, leverandør eller anden tredjepart til BAT, fx hvis du kommunikerer med BAT som en del af dit arbejde for en af BATs samarbejdspartere eller andre parter, som BAT kommunikerer og samarbejder med.

Eksempler på sådan kommunikation kunne være som led i marketing af vores produkter, salg og distribution af vores produkter, kontakt med offentlige myndigheder, kontakt med journalister, brug af tredjepartsleverandører og bureauer, der supporterer vores virksomhed, organisationer, butikker og kæder, eksterne konsulenter, BAT ambassadører, rengøringsvirksomheder, catering-parter, vagter og lignende.

Kategorier af personoplysninger og kilder

Legal basis

Modtagere

Opbevaring

Vi kan behandle følgende personoplysninger om dig:

Almindelige personoplysninger:

Navn, jobtitel, arbejdsplads, signatur og kontaktinformation såsom din email og telefonnummer og anden information som du vælger at give til os.

Information om den opgave, det job, den sag eller lignende, som vores samarbejde og kontakt vedrører, herunder al kommunikation i den forbindelse.

Hvis du besøger eller arbejder på vores lokationer, vil vi også behandle oplysninger om dig gennem vores brug af CCTV overvågning og gennem logning af brugen af adgangskort.

Til dette formal vil vi kun behandle dine personoplysninger i tilfælde af, at du arbejder med eller har en relation til en af vores kunder, leverandører eller andre tredjeparter som vi kommunikerer med som led i vores forretningsdrift.

Kilder:

Vi indsamler dine personoplysninger enten direkte fra dig eller fra den virksomhed, som du arbejder for eller har en relation til: BATs kunde, leverandør eller anden tredjepart som vi arbejder med eller har en relation til.

 

Vi behandler dine personoplysninger baseret på følgende behandlingsgrundlag:

Artikel 6.1.c (nødvendig for forfølgelse af vores legitime interesse i forretningsdrift- og udvikling), herunder:

kommunikation og samarbejde med kunder, leverandører og andre tredjeparter og samarbejdspartnere, som vi arbejder med eller har en relation til

 

- produktion af vores produkter

 

- salg og distribution af vores produkter

 

- marketing of vores produkter

- sikkerhedsforanstaltninger såsom CCTV overvågning og adgangskontrol, samt

 

- andre forretningsmæssige interesser

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi kan dele dine personoplysninger med:

  •          Samarbejdspartnere og tredjeparter, herunder leverandører, som vi samarbejder med for at assistere vores virksomed, fx serviceleverandører, teknisk, IT og digital support
  • Sociale medier afhængig af karakteren af vores aftale, forhold og kommunikation
  • Koncernselskaber
  • Den virksomhed du arbejder for eller har en relation til; BATs kunde, leverandør eller andre tredjeparter og samarbejdspartnere
  • (Potentielle) købere, sælgere og rådgiver i tilfælde af køb eller salg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Som hovedregel vil vi opbevare dine personoplysninger behandlet til dette formål i op til 5 år fra slutningen af det år, hvor sidste køb eller levering har fundet sted, eller fra slutningen af vores forhold/samarbejde eller det forhold/samarbejde med den tredjepart, du repræsenterer eller har en relation til, ophører.

Vi kan dog opbevare dine perosnoplysninger i en længere periode, hvis det er nødvendigt i en specifik sag, fx for at etablere eller forsvare juridiske krav eller for at kunne dokumentere the forhold og/eller særlige omstændigheder vedrørende en kunde, leverandør eller samarbejdspartner.

Nogle henvendelser følger opbevaringsperioderne beskrevet under ”Når du kommunikerer med os eller vores kundeservice” – se venligst dette formål for mere information.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. TREDJELANDSØVERFØRSLER

I nogle tilfælde vil vi overføre dine personoplysninger til lande uden for EU/EEA. Sådanne tredjelandsoverførsler vil finde sted baseret på følgende overførselsgrundlag:

A) EU Kommissionen har fastslået, at landet/landene har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau af personoplysninger, dvs. landet er et ”sikkert tredjeland”.

 

b) EU Kommissionen har ikke fastslået, at landet/landene har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau af personoplysninger, men vi vil give de fornødne garanter for overførslen:

  • gennem brug af standardbestemmelser om databeskyttelse (“modelkontrakter for overførsel af personoplysninger til tredjelande) vedtaget af EU Kommissionen, eller andre kontrakter vedtaget af de kompetente myndighedsorganer. Du kan få en kopi af sådanne kontrakter ved at kontakte os på gdpr_emails@bat.com.
  • gennem brug af bindende virksomhedsregler mellem BATs enheder. Du kan få en kopi af disse ved at kontakte os på gdpr_emails@bat.com.

c) Hvis landet/landene hverken er et sikkert tredjeland jf. punkt a eller fornødne garantier er givet jf. punkt b, kan overførsler i begrænsede tilfælde ske, hvis i) du har givet dit samtykke til overførslen, ii) overførslen er nødvendig for opfyldelse af en kontrakt mellem dig som registrerede og BAT som dataansvarlig eller af hensyn til gennemførelse af foranstaltninger, der træffes på din anmodning forud for indgåelsen af en sådan kontrakt, eller iii) overførslen er nødvendig af hensyn til indgåelse eller opfyldelse af en kontrakt, der i din interesse indgås mellem BAT og en anden fysisk eler juridisk person.

 

  1. AUTOMATISKE  AFGØRELSER

Vi gør ikke brug af automatiske individuelle afgørelser efter GDPR artikel 22. 

 

  1. OBLIGATORISK INFORMATION 

Nogle af de personoplysninger, som vi behandler om dig, kan være obligatoriske for os at indsamle for at kunne yde dig den service, som du anmoder om, fx når du køber eller modtager vores produkter, er det obligatorisk for os at indsamle visse information om dig for at kunne sælge og levere produktet, ligesom det kan være obligatorisk for dig at give os visse information i forbindelse med kundeservice, for at vi kan yde den korrekte service til dig. Konsekvensen af ikke at give os sådanne obligatoriske oplysninger er dog alene, at vi i så fald ikke er i stand til at yde dig den service, som du anmoder om.

 

  1. DINE RETTIGHEDER 

Du har følgende rettigheder:

Du har ret til at:

  • Anmode om indsigt i dine personoplysninger (GDPR Artikel 15)
  • Anmode om berigtigelse af dine personoplysninger (GDPR Artikel 16)
  • Anmode om sletning af dine personoplysninger (GDPR Artikel 17)
  • Anmode om at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset (GDPR Artikel 18)
  • Anmode om at modtage dine personoplysninger i et struktureret, hyppigt anvendt og maskinglæsbart formart (dataportabilitet) (GDPR Artikel 20)

Hvis behandlingen af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. En sådan tilbagetrækning af dit samtykke vil ikke påvirke lovligheden af den behandling, der er sket forud for dette. Du kan trække dit satmykke tilbage ved at kontakte os på gdpr_emails@bat.com og +45 39 55 63 00. Hvis du ønsker at trække dit samtykke til cookies tilbage, se da venligt også vores cookieoversigt og cookiepolitik.

 

Derudover har du ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger som følgende:

  • Hvis behandlingen af dine personoplysninger er baseret på artikel 6(1)(e) eller artikel 6(1)(f), se ovenfor om behandlingsgrundlag, har du – af grunde der vedrører din særlige situation – ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger.
  • Hvis dine personoplysninger behandles til brug for direkte markedsføring, har du til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger til dette marketingformål.

Du kan udøve dine rettigheder ved at kontakte os på gdpr_emails@bat.com og +45 39 55 63 00.

Der kan være betingelser eller begrænsninger til disse rettigheder. Det er derfor fx ikke sikkert, at du har ret til dataportabilitet, eller til at få dine oplysninger slettes, i en konkret sag. Dette afhænger af de konkrete omstændigheder ved behandlingsaktiviteten.

 

Du kan også klage til den lokale tilsynsmyndighed:

Datatilsynet

Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

Email: dt@datatilsynet.dk

Telefon: +45 33 19 32 00.

 

Senest opdateret: 20 September 2020

 

Privacy Notice

Welcome to Vype.  This Privacy Notice explains what we do with your personal information when you are visiting www.govype.com/uk (“Website”) or making a purchase on the Website, over the phone.  It describes how we collect, use and process your personal information, and how, in doing so, we comply with our legal obligations to you. Your privacy is important to us, and we are committed to protecting and safeguarding your rights.

This Privacy Notice applies to the personal information of our consumers. If you are not a consumer, please contact us and we will advise you of the applicable Privacy Notice for your situation.

For the purpose of applicable data protection legislation British American Tobacco UK Limited, whose registered office is at 1 Eton St, Richmond-Upon-Thames, TW9 1EF, London, United Kingdom (“we”, “our” or “us”) is the ‘controller’ of your personal information. This means we decide why and how your personal information is used and are responsible for protecting it.  Please refer to the end of this notice for our contact and company information.

We may amend this Privacy Notice from time to time. Please visit this page regularly as we will post any changes here. Where appropriate, we may also notify you of the changes by email. Please see further the section Changes below.

If you are dissatisfied with any aspect of this Privacy Notice, you may have legal rights which we have described below where relevant.

Contents

  1. Information >INFORMATION WE COLLECT ABOUT YOU

When you use the Website or interact with us offline we collect and use information about you in the course of providing you with our products and services and with customer support. We may collect some or all of the information listed below to help us with this:

  • information that you submit online via the Website or give to us by phone, including your name, contact details, date of birth, age, your vaping history and preferences, login credentials and bank details. We collect this in a number of ways, including when you register for an account with us and/or make a purchase online or offline;
  • information that you submit via any contact forms on the Website and any correspondence we have with you over email or phone or via the webchat function on the Website;
  • details of transactions you carry out or orders you place through the Website, or by phone;
  • details of your marketing preferences;
  • extra information that you choose to tell us; and
  • technical information about your visit, including details of your visits to the Website and your navigation around the Website, traffic data, communication data, information about the device you use to access the Website, your Internet protocol (IP) address used to connect your computer to the Internet, your login information, browser type and version, time zone setting, browser plug-in types and versions, operating system and platform.

We also automatically collect information about how visitors use our Website by using cookies and similar technologies. It is possible to switch off cookies by setting your browser preferences. To learn more about how we use cookies and how to switch them off please see our Cookie Policy.

Some of the personal information we collect from you are required to enable us to fulfil our contractual duties to you or to others. For example, when buying products from us, we need to collect your financial bank details in order to be able to process your payment and we need to verify your age to comply with laws that apply to us.  Other items may simply be needed to ensure that our relationship can run smoothly.

Depending on the type of personal information in question and the grounds on which we may be processing it, should you decline to provide us with such data, we may not be able to fulfil our contractual requirements or, in extreme cases, may not be able to continue with our relationship with you.

For details of the legal bases that we rely on to be able to use and process your personal information, please see Our legal basis for using your information.


  1. HOW WE USE YOUR INFORMATION

Use of your information

We use your in formation in the following ways:

  • to carry out our obligations arising from any contracts with you when you make a purchase on the Website or by phone and for billing and delivery purposes;
  • to ensure that the Website’s content is presented as effectively as possible for you;
  • for our internal purposes, such as quality control, Website performance, system administration and to evaluate use of the Website, so that we can provide you with enhanced services;
  • to notify you about changes to our services;
  • to provide you with information about products or services that you request from us, or which we feel may interest you (where necessary, after obtaining your consent) – see details below;
  • to tailor and personalise the marketing communications we send you. For example, we may send you marketing information at times such as your birthday;
  • to create reports to assist with future marketing;
  • to verify your age (please see below for further details);
  • to authenticate you when logging into your account (if you have created one) and to allow you to register for other websites and services we or our BAT entities operate to make those registration processes more convenient for you;
  • in the rare event that we stop providing the Website, to move and combine your personal information held within our databases relating to the Website with those of another similar or related online service (whether a Website or App) that we or one of our BAT entities operate. If we do so we will always email you to inform you of these changes in advance;
  • to provide you with customer support, respond to your queries and resolve your complaints; and
  • to enable you to participate in the features of the Website, when you choose to do so.

Verifying your age

As this Website relates to vaping and vaping products, we must make sure that users paying by debit card only are verified on the Website and are aged 18 years or over. Failing age verification will mean you cannot complete a purchase.

In order to enable us to do this we will require certain information about you. This will then be passed to our service provider GB Group Plc who will check it against public sources of information to deliver confirmation, usually in real time.

In order to verify your identity, we may also require you to provide demographic information (such as gender and birth date) and other personal information which may be used by us and our service provider to verify your details and may include your passport number or driving licence number. This information is checked against secure independent data sources, such as the electoral roll, in order to help verify your identity.

The verification process may include disclosing your information to third party data providers including credit reference agencies. The data providers may check the details supplied against any particulars on any database (public or otherwise) to which they have access.

Any verification check with a credit reference agency will be registered as an ‘unrecorded enquiry’ on your credit report. An unrecorded enquiry means that the search was not made for lending purposes and it is only included on your credit report so that you know the search was made. It is not visible to lenders so it does not affect your credit rating or score when you apply for credit. As part of this process, we will not receive any additional information from the credit reference agency about you.

In some cases, we may need to ask for further information in order to verify your age. If this is necessary, we will contact you to explain why.

Marketing

We may collect your preferences to receive marketing information directly from us by email in the following ways:

  • if you register for an account on the Website, we will ask you if you would like to opt in to receive marketing information directly from us;
  • if you click on the link on our Website to sign up to our newsletter; or
  • if you place an order using the Website we may contact you with marketing information, except where you indicate you would prefer otherwise using the option we provide at the time.

If you do not complete a purchase and have not indicated that you would prefer otherwise, we may send a reminder to you about your incomplete purchase or ask why you did not complete the purchase so that we may better refine the service we offer.

From time to time, we may ask you to refresh your marketing preferences by asking you to confirm that you consent to continue receiving marketing information from us.

You have the right to opt-out of our use of your personal information to provide marketing to you in any of the ways mentioned above at any time. Please see Your rights below for further details on how you can do this.

Use of non-personal information

We may monitor your use of the Website and record your email address and/or IP address, operating system and browser type for system administration and to report aggregate information to our advertising partners. The information we report to our partners is statistical information about our users’ browsing actions and patterns which does not identify any individual.

We collect non-personal aggregated statistics data about visitors to the Website and sales and traffic patterns. This information does not identify users in any personal capacity and we do not use this information to build profiles on individual users: it just contains generalised information about the users of the Website.


  1. OUR LEGAL BASIS FOR USING YOUR INFORMATION

There are different legal bases that we rely on to use your personal information, namely:

  • Performance of a contract – the use of your personal information may be necessary to perform a contract that you have with us. For example, when you buy a product from us, we need to use your personal information to process your order, send you your product, and respond to any requests you may have. We also need to use your personal information to enable you to use some parts of the Website, and to notify you about changes to our services.
  • Consent – we will rely on your consent, in certain cases, to send you marketing communications. You may withdraw your consent at any time.
  • Legal obligation – as explained above, we have a legal obligation to ensure that we do not sell our vaping products to people under 18 years old. We need to carry out age verification checks in order to comply with this obligation. We also may need to use your information to comply with other legal obligations that apply to us.
  • Legitimate interests – we have a legitimate interest in using your information in the other ways described in this Privacy Notice, for example to improve and personalise our products, services, and the Website, and to conduct certain marketing and market research activities.

Automated decision-making

We may make automated decisions about you based on your personal information in the following circumstances:

  • to select personalised offers, discounts or recommendations to send you based on your shopping history, Website browsing history, and other information you provide to us (none of these will have a legal or other significant effect on you); and
  • in order to verify your age when you attempt to buy vaping products from us (see the explanation above for further information about this).

  1. SHARING YOUR INFORMATION WITH THIRD PARTIES

We will share your information primarily to ensure that we provide you with the most exciting and up to date products. We may share your information with any of the following groups:

  • any of our BAT entities, where this is necessary, and in accordance with laws on data transfers;
  • our payment providers when you make a purchase on this Website. Our payment processor operates a secure server to process your payment details. They encrypt your credit or debit card information and authorise payment directly. This means that your credit card or debit card details are never revealed to us. To understand how our payment processor uses your information, we recommend that you read their privacy policy: http://www.worldpay.com/uk/privacy-policy.
  • tax, audit, or other authorities, when we believe that the law or other regulation requires us to share this data (for example, because of a request by a tax authority or in connection with any anticipated litigation);
  • third party service providers who perform functions on our behalf (including external consultants and professional advisers such as lawyers, auditors and accountants, technical support functions, analytics and IT consultants carrying out testing and development work on our business technology systems);
  • third parties for the purposes of credit card clearance, credit reference, order fulfilment, delivery, customer support services and storage services;
  • third party outsourced IT providers where we have an appropriate data processing agreement (or similar protections) in place;
  • if a BAT entity merges with or is acquired by another business or company in the future, we may share your personal information with the new owners of the business or company (and provide you with notice of this disclosure); and
  • if we have to share your information to comply with legal or regulatory requirements (for example, for age verification purposes), or if we have to enforce or apply our Terms and Conditions or any other agreements or to protect our rights, property or our customers, etc. This may involve exchanging information with other companies and organisations for the purposes of fraud protection and credit risk reduction.

We may share the non-personal aggregated statistics data about visitors to the Website with third parties for analytics and statistical purposes.

We do not send any personal information that we collect about you on the Website to any social media sites that you link to your account, e.g. Facebook, nor do we share that information with such sites. We do not collect any personal information about you from those sites.


  1. WHERE WE STORE YOUR INFORMATION

Your personal information may be transferred outside of the European Economic Area (EEA) to the third parties described in Sharing your information with third parties.

We want to make sure that your personal information is stored and transferred in a way which is secure. We will therefore only transfer data outside of the EEA where it is compliant with data protection legislation and the means of transfer provides adequate safeguards in relation to your data, for example:

  • by way of an intra-group agreement between BAT entities, incorporating the current standard contractual clauses adopted by the European Commission for the transfer of personal information to jurisdictions without adequate data protection laws;
  • by way of a data transfer agreement with a third party, incorporating the current standard contractual clauses adopted by the European Commission for the transfer of personal information to jurisdictions without adequate data protection laws;
  • by transferring your data to an entity which has signed up to the EU-U.S. Privacy Shield Framework for the transfer of personal information from entities within the EU to entities in the United States of America or any equivalent agreement in respect of other jurisdictions;
  • by transferring your data to a country where there has been a finding of adequacy by the European Commission in respect of that country's levels of data protection via its legislation; or
  • where it is necessary for the conclusion or performance of a contract between ourselves and a third party and the transfer is in your interests for the purposes of that contract; or
  • where you have consented to the transfer.

Where we transfer your personal information outside the EEA and where the country or territory in question does not maintain adequate data protection standards, we will take all reasonable steps to ensure that your data is treated securely and in accordance with this Privacy Notice. You can ask to see these by contacting us using the contact details below.


  1. HOW WE SAFEGUARD YOUR INFORMATION

We care about protecting your information. That's why we put in place appropriate measures that are designed to prevent unauthorised access to, and misuse of, your personal information.

We are committed to taking all reasonable and appropriate steps to protect the personal information that we hold from misuse, loss, or unauthorised access. We do this by having in place a range of appropriate technical and organisational measures, including encryption measures and disaster recovery plans.

If you suspect any misuse or loss of or unauthorised access to your personal information please let us know immediately by contacting our Data Protection Officer on the details provided at the end of this notice.

Unfortunately, the transmission of information via the Internet is not completely secure. Although we will apply our normal procedures and comply with legal requirements to protect your information, we cannot guarantee the security of your information transmitted to the Website and any transmission is at your own risk.

The Website may from time to time contain links to and from other websites. If you follow a link to any of those sites, please note that those sites ought to have their own privacy policies and that we do not accept any responsibility or liability for those sites or for their privacy policies. Please check those privacy policies before you submit your information to those sites.


  1. HOW LONG WE KEEP YOUR INFORMATION

We will keep your information relating to orders you have placed with us as required by law or other regulation (for example, because of a request by a tax authority or in connection with any anticipated litigation).

If you have registered an account with us: we will store your personal information for as long as your account is open. If you no longer wish to hold an account with us, you can go into “My Account” on the Website and select the option to delete your account. By doing so, we will delete your account and remove you from our mailing list if you are on there.  However, as noted above, we may still retain details of orders you have placed with us for legal or regulatory reasons.

If you have signed up to receive email marketing from us: we will store your personal information for as long as you are subscribed to our email marketing list (unless your account has been closed). If you unsubscribe or are otherwise removed from our marketing list, we will keep your email address on our suppression list to ensure that we do not send you marketing emails.

If you have contacted us with a complaint or query: we will store your personal information for as long as is reasonably required to resolve your complaint or query.

The exceptions to the above are where:

  • we have carefully considered whether we need to retain your personal information after the periods described above to potentially establish, bring or defend legal proceedings or to comply with a legal or regulatory requirement;

 

  • we actually bring or defend a legal claim or other proceedings during the period we retain your personal information, in which case we will retain your personal information until those proceedings have concluded and no further appeals are possible;

 

  • you exercise your right to require us to retain your personal information for a period longer than our stated retention period (see further Right to restrict processing below);
  • you exercise your right to have the information erased (where it applies) and we do not need to hold it in connection with any of the reasons permitted or required under the law (see further Right to erasure below); or

 

  • in limited cases, a court or regulator requires us to keep your personal information for a longer or shorter period.

When it is no longer necessary to retain your data, we will delete the personal information that we hold about you from our systems. After that time, we may aggregate the data (from which you cannot be identified) and retain it for analytical purposes.


  1. YOUR RIGHTS

You have a number of rights in relation to your information under data protection law. In relation to certain rights, we may ask you for information to confirm your identity and, where applicable, to help us to search for your personal information. Except in rare cases, we will respond to you within one month from either (i) the date that we have confirmed your identity or (ii) where we do not need to do this because we already have this information, from the date we received your request.

Right to object

This right enables you to object to us processing your personal information where we do so for one of the following reasons:

  • where we rely on our legitimate interests to do process your information;
  • to enable us to perform a task in the public interest or exercise official authority;
  • in certain circumstances, to send you direct marketing materials; or
  • for scientific, historical, research, or statistical purposes.

Except for the purposes for which we are sure we can continue to process your personal information, we will temporarily stop processing your personal information in line with your objection until we have investigated the matter. If we agree that your objection is justified in accordance with your rights under data protection laws, we will permanently stop using your data for those purposes. Otherwise we will provide you with our justification as to why we need to continue using your data.

Right to withdraw consent

Where we have obtained your consent to process your personal information for certain activities (for example, for marketing), you may withdraw this consent at any time and we will cease to use your data for that purpose unless we consider that there is an alternative legal basis to justify our continued processing of your data for this purpose, in which case we will inform you of this condition. If you withdraw your consent, our use of your personal information before you withdraw is still lawful.

To withdraw your consent to marketing communications, please use the unsubscribe tool in the relevant communication or update your preferences in the account section on the Website.

Right of access (Data Subject Access Requests)

You may ask us for a copy of the information we hold about you at any time, and request us to modify, update or delete such information. If we provide you with access to the information we hold about you, we will not charge you for this unless permitted by law. If you request further copies of this information from us, we may charge you a reasonable administrative cost.  Where we are legally permitted to do so, we may refuse your request. If we refuse your request we will always tell you the reasons for doing so.

If you would like to request access to your information, it would assist us with dealing with your request if you could use the subject heading ‘Data Subject Access Request’, or quote this over the phone, when contacting us. Please note that this is not mandatory and we will still deal with any requests without this reference.

Right to erasure

You have the right to request that we "erase" your personal information in certain circumstances. Normally, this right exists where:

  • the data is no longer necessary;
  • you have withdrawn your consent to us using your data, and there is no other valid reason for us to continue;
  • the data has been processed unlawfully;
  • it is necessary for the data to be erased in order for us to comply with our obligations under law; or
  • you object to the processing of your data and we are unable to demonstrate overriding legitimate grounds for our continued processing.

We would only be entitled to refuse to comply with your request for erasure in limited circumstances and we will always tell you our reason for doing so.

When complying with a valid request for the erasure of data we will take all reasonably practicable steps to delete the relevant data.

Right to restrict processing

You have the right to request that we restrict our processing of your personal information in certain circumstances, for example if you dispute the accuracy of the personal information that we hold about you, you object to our processing of your personal information for our legitimate interests or you require us to keep it in connection with legal proceedings. If we have shared your personal information with third parties, we will notify them about the restricted processing unless this is impossible or involves disproportionate effort. We will, of course, notify you before lifting any restriction on processing your personal information.

We may only process your information whilst its processing is restricted if we have your consent or are legally permitted to do so, for example for storage purposes, to protect the rights of another individual or company or in connection with legal proceedings.

Right to rectification

You have the right to request that we rectify any inaccurate or incomplete personal information that we hold about you. If we have shared this personal information with third parties, we will notify them about the rectification unless this is impossible or involves disproportionate effort. You may also request details of the third parties that we have disclosed the inaccurate or incomplete personal information to. Where we think that it is reasonable for us not to comply with your request, we will explain our reasons for this decision.

You can access and update certain parts of your information by logging into your account on the Website.

Right of data portability

If you wish, you have the right to transfer your personal information between service providers where we rely on your consent or the performance of your contract as the legal basis to use that information. In effect, this means that you are able to transfer the details we hold on you to another third party. To allow you to do so, we will provide you with your data in a commonly used machine-readable format so that you can transfer the data. Alternatively, we may directly transfer the data for you if technically possible.

Rights relating to automated decisions

In certain circumstances, you may contest a decision made about you based on automated processing.

Right to complain

You have the right to lodge a complaint with your local supervisory authority which is the Information Commissioner's Office in the UK. You can contact them in the following ways:

  • Phone: 0303 123 1113
  • Email: casework@ico.org.uk
  • Post: Information Commissioner's Office, Wycliffe House, Water Lane, Wilmslow, Cheshire SK9 5AF

How to exercise your rights

If you would like to exercise any of these rights, please contact us on the details provided under How to contact us. Please note that we may keep a record of your communications to help us resolve any issues that you raise.


  1. CHANGES

We may make changes to this Privacy Notice at any time by posting a copy of the modified notice on the Website or, where appropriate, by sending you an email with that notice.  Any changes will take effect 7 days after the date of our email or the date on which we post the modified terms on the Website, whichever is the earlier.


  1. HOW TO CONTACT US

If you have any queries about this Privacy Notice, including your rights in relation to your personal information, please contact Head of Legal and External Affairs by post at:

British American Tobacco UK Limited

One Eton Street

Richmond Upon Thames

London

TW9 1EF

If you wish to contact us with any general queries or concerns, you can use our Contact Us page or email us at   info@govype.com or write to us via post at:

Vype Customer Services

One Eton Street

Richmond Upon Thames

London

TW9 1EF

When contacting us by email or post, please use the subject heading ‘Data protection query’ so that we can direct your query to the appropriate department and deal with it promptly.

Velkommen til Vype.  Denne politik om beskyttelse af personlige oplysninger beskriver, hvad vi gør med dine personlige oplysninger, når du besøger www.vype.dk ("Hjemmeside"), kontakter vores kundeservicecenter, foretager et køb på Hjemmesiden, eller hvis du tilmelder dig for at modtage meddelelser fra os.  Den beskriver, hvordan vi indsamler, bruger og behandler dine personlige oplysninger, og hvordan vi i den forbindelse overholder vores juridiske forpligtelser over for dig. Beskyttelse af personlige oplysninger er vigtigt for os, og vi gør alt for at beskytte og sikre dine rettigheder.

Med henblik på gældende databeskyttelseslovgivning er British American Tobacco Denmark A/S (House of Prince) A/S, Vester Farimagsgade 19, 1606 København V, Danmark ("vi", "vores" eller "os") den "dataansvarlige" for dine personlige oplysninger. Det betyder, at vi beslutter, hvorfor og hvordan dine personlige oplysninger bruges, og vi er ansvarlige for at beskytte dem.  Vores kontakt- og virksomhedsoplysninger fremgår sidst i denne politik.

Eventuelle ændringer, som vi måtte foretage i vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger, offentliggøres på denne side. Hvis det er relevant, kan du også blive underrettet via e-mail.

Hvis du har spørgsmål vedrørende denne politik, bedes du kontakte os.

Indhold

 

1. Oplysninger > OPLYSNINGER, SOM VI INDSAMLER OM DIG

Når du bruger Hjemmesiden eller interagerer med os offline, indsamler og bruger vi oplysninger om dig i forbindelse med levering af vores produkter og tjenester samt kundesupport. Vi kan indsamle nogle af eller alle de oplysninger, der er anført nedenfor, for at hjælpe os med dette:

  • oplysninger, som du afgiver til os online via Hjemmesideet eller pr. telefon, herunder dit navn, kontaktoplysninger, fødselsdato, alder og loginoplysninger. Vi indsamler dette på flere måder, herunder når du tilmelder dig en konto hos os og/eller foretager et køb online;
  • oplysninger, som du indsender via kontaktformularer på Hjemmesiden og enhver kommunikation, som vi har med dig via e-mail eller telefon eller via webchat-funktionen på Hjemmesiden; eller optagelser fra telefonopkald med vores kundeservice
  • oplysninger om transaktioner, som du udfører, eller bestillinger, som du afgiver via Hjemmesiden;
  • yderligere oplysninger, som du vælger at afgive til os; og
  • tekniske oplysninger om dit besøg, herunder oplysninger om dine besøg på Hjemmesideet og din navigation på Hjemmesideet, trafikdata, kommunikationsdata, oplysninger om den enhed, som du bruger til at få adgang til Hjemmesideet, din IP-adresse (internetprotokoladresse), der bruges til at forbinde din computer til internettet, dine loginoplysninger, browsertype og -version, tidszoneindstilling, browserplugin-typer og -versioner, styresystem og platform.

Vi indsamler også automatisk oplysninger om, hvordan besøgende bruger vores Hjemmeside ved hjælp af cookies og lignende teknologier. Det er muligt at slå cookies fra ved hjælp af dine browserindstillinger. Hvis du vil vide mere om, hvordan vi bruger cookies, og hvordan du kan slå dem fra, kan du se vores cookiepolitik.

Nogle af de personlige oplysninger, som vi indsamler fra dig, er nødvendige, for at vi kan opfylde vores kontraktmæssige forpligtelser over for dig eller andre. Når du f.eks. køber produkter fra os, har vi brug for din adresse for at kunne sende produkterne til dig, og vi skal bekræfte din alder i overensstemmelse med gældende lovgivning.  

Afhængigt af den pågældende type personlige oplysninger og bevæggrunden for vores behandling heraf kan vi muligvis ikke opfylde vores kontraktlige krav, hvis du afviser at afgive oplysningerne. I ekstreme tilfælde kan vi muligvis ikke fortsætte samarbejdet med dig.

 

2. SÅDAN BRUGER VI DINE OPLYSNINGER

Brug af dine oplysninger

Vi bruger dine oplysninger på følgende måder:

  • til at opfylde vores forpligtelser i forbindelse med vores aftaler med dig, når du foretager et køb på Hjemmesiden, og i forbindelse med levering;
  • til vores interne formål, f.eks. kvalitetskontrol, Hjemmesidens ydeevne, systemadministration samt evaluering af brug af Hjemmesiden, så vi kan forbedre vores tjenesteydelser til dig;
  • til internt brug, anvendes optagelserne af telefonopkald muligvis for at forbedre vores kundeservice
  • til at yde kundesupport og oplysninger til dig om de købte produkter og til at levere nyhedsbreve om de relevante produkter (når vi har fået dit samtykke);
  • til at bekræfte din alder (se nedenfor for yderligere oplysninger);
  • til at bekræfte din identitet, når du logger på din konto (hvis du har oprettet en); og
  • til at yde kundesupport til dig, svare på dine spørgsmål og løse eventuelle klager, når du kontakter vores kundeservicecenter.

Bekræftelse af din alder

Da denne Hjemmeside vedrører dampeprodukter, skal du bekræfte, at du er fyldt 18 år. Før du foretager et køb, skal du bekræfte din alder. Hvis din alder ikke bekræftes, betyder det, at du ikke kan oprette en konto og dermed ikke kan foretage et køb.

For at vi kan gøre dette, kræver vi visse oplysninger om dig. Disse oplysninger vil blive videregivet til vores tjenesteudbyder GB Group Plc, der sammenholder oplysningerne med offentlige informationskilder med henblik på bekræftelse. Dette foregår normalt i realtid.

For at bekræfte din identitet kan vi også kræve, at du afgiver demografiske oplysninger (f.eks. køn og fødselsdato) og andre personlige oplysninger, som vi og vores tjenesteudbyder kan bruge til at bekræfte dine oplysninger, og det kan inkludere dit pasnummer eller kørekortnummer. Disse oplysninger sammenholdes med sikre uafhængige datakilder, f.eks. valglister, for at hjælpe med at bekræfte din identitet.

Du vil blive bedt om at bekræfte din alder gennem NEM-ID-processen. Vi overfører alle dine oplysninger til Nets Denmark A/S, som sammenholder disse oplysninger med andre offentlige kilder for at bekræfte din identitet og alder. Dette vil kun ske én gang, når du opretter din konto, da vi derefter gemmer disse oplysninger i vores database.

I nogle tilfælde kan vi være nødt til at bede om yderligere oplysninger for at bekræfte din alder. Hvis dette er nødvendigt, vil vi kontakte dig for at forklare hvorfor.

Oplysninger om produkterne og tjenesterne

Vi kan indsamle dine præferencer med henblik på at modtage oplysninger om produkterne og tjenesterne direkte fra os på følgende måder:

  • hvis du afgiver en bestilling på Hjemmesideet, spørger vi dig, om du ønsker at modtage oplysninger direkte fra os via e-mail.

Vi kan til enhver tid bede dig om at opdatere dine præferencer for oplysninger ved at bede dig om at bekræfte, at du giver dit samtykke til fortsat at modtage oplysninger fra os. Hver mail indeholder også et link du kan bruge til at til opdatere dit samtykke.

Du har ret til når som helst at fravælge vores brug af dine personlige oplysninger til at give oplysninger til dig på alle de ovenfor nævnte måder. Se afsnittet Dine rettigheder nedenfor for yderligere oplysninger om, hvordan du kan gøre dette.

Brug af ikke-personlige oplysninger

Vi kan overvåge din brug af Hjemmesideet og registrere din e-mailadresse og/eller IP-adresse, dit styresystem og din browsertype til systemadministration og til at indberette oplysninger i samlet form til vores reklamepartnere. De oplysninger, som vi indberetter til vores partnere, er statistiske oplysninger om vores brugeres browserhandlinger og -mønstre, som ikke identificerer personer.

Vi indsamler ikke-personlige statistiske data i samlet form om besøgende på Hjemmesideet samt salgs- og trafikmønstre. Disse oplysninger identificerer ikke individuelle brugere, og vi bruger ikke disse oplysninger til at opbygge profiler for individuelle brugere: De indeholder kun generelle oplysninger om Hjemmesidens brugere.

 

3. VORES JURIDISKE GRUNDLAG FOR ANVENDELSE AF DINE OPLYSNINGER

Der er forskellige juridiske grundlag, som vi baserer anvendelsen af dine personlige oplysninger på, dvs.:

  • Opfyldelse af en kontrakt– anvendelse af dine personlige oplysninger kan være nødvendigt for at opfylde en kontrakt, som du har med os. Når du f.eks. køber et produkt fra os, skal vi bruge dine personlige oplysninger til at behandle din bestilling, sende dit produkt til dig og besvare eventuelle forespørgsler, som du måtte have.
  • Samtykke– vi har brug for dit samtykke til at sende dig oplysninger om produkterne og tjenesterne, og for at optage telefonopkald med vores kundeservice. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage (se punkt 8).
  • Juridisk forpligtelse– som forklaret ovenfor har vi en juridisk forpligtelse til at sikre, at vi ikke sælger vores dampeprodukter til personer under 18 år. Vi skal udføre alderskontroller for at overholde denne forpligtelse. Vi kan også få brug for dine oplysninger i forbindelse med overholdelse af andre juridiske forpligtelser, der gælder for os.
  • Legitime interesser– vi har en legitim interesse i at bruge dine oplysninger på de andre måder, der er beskrevet i denne politik om beskyttelse af personlige oplysninger, f.eks. til at forbedre og tilpasse vores produkter, tjenester og Hjemmesideet samt til at udføre visse markedsundersøgelsesaktiviteter.

4. DELING AF DINE OPLYSNINGER MED TREDJEPARTER

Vi kan dele dine oplysninger med en af følgende grupper:

  • enhver af vores BAT-enheder, hvor dette er nødvendigt, og i overensstemmelse med lovgivningen om dataoverførsler;
  • vores betalingsudbydere, når du foretager et køb på dette Hjemmeside. Vores betalingsbehandler driver en sikker server til behandling af dine betalingsoplysninger. De krypterer dine betalingskortoplysninger og godkender direkte betaling. Det betyder, at vi ikke får dine betalingskortoplysninger. For at forstå, hvordan vores betalingsbehandler bruger dine oplysninger, anbefaler vi, at du læser deres politik om beskyttelse af personline oplysninger: http://www.worldpay.com/uk/privacy-policy
  • skat, revision eller andre myndigheder, når loven eller andre bestemmelser kræver, at vi deler disse data (f.eks. på grund af en anmodning fra en skattemyndighed eller i forbindelse med eventuelle forventede søgsmål);
  • tredjepartstjenesteudbydere, der udfører funktioner på vores vegne (herunder eksterne konsulenter og professionelle rådgivere som advokater, revisorer og bogholdere, tekniske supportroller, analyse- og IT-konsulenter, der udfører test og udviklingsarbejde i forbindelse med vores virksomhedsteknologisystemer);
  • tredjeparter med henblik på clearing af kreditkort, kreditreference, ordreudførelse, levering, kundesupport og opbevaringstjenester;
  • udliciterede tredjepartsleverandører af IT, hvor vi har en hensigtsmæssig databehandlingsaftale (eller lignende beskyttelse) på plads;
  • hvis en BAT-enhed fusionerer med eller overtages af en anden virksomhed, kan vi dele dine personlige oplysninger med den nye ejer af virksomheden (og give dig besked herom); og
  • hvis vi er nødt til at dele dine oplysninger for at overholde juridiske eller lovgivningsmæssige krav (f.eks. med henblik på bekræftelse af din alder), eller hvis vi skal håndhæve eller anvende vores vilkår og betingelsereller andre aftaler eller for at beskytte vores rettigheder, ejendom eller vores kunder osv. Dette kan indebære udveksling af oplysninger med andre virksomheder og organisationer med henblik på beskyttelse mod svindel og minimering af kreditrisiko.

Vi kan dele ikke-personlige statistiske data i samlet form om besøgende på Hjemmesideet med tredjeparter med henblik på analyse og statistiske formål.

Vi sender ikke personlige oplysninger, som vi indsamler om dig på Hjemmesiden, til Hjemmesider for sociale medier, som du linker til din konto, f.eks. Facebook, og vi deler heller ikke disse oplysninger med sådanne Hjemmesider. Vi indsamler ikke personlige oplysninger om dig fra disse Hjemmesider.

 

5. HVOR VI OPBEVARER DINE OPLYSNINGER

Dine personlige oplysninger kan blive overført uden for det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) til de tredjeparter, der er beskrevet under Deling af dine oplysninger med tredjeparter.

Vi vil sikre, at dine personlige oplysninger opbevares og overføres på en måde, der er sikker. Vi vil derfor kun overføre data uden for EØS, hvor det sker i overensstemmelse med lovgivningen om databeskyttelse, og hvor transportmåden yder tilstrækkelig beskyttelse af dine data, f.eks.:

  • ved en koncernintern aftale mellem BAT-enheder, der omfatter de aktuelle standardkontraktbestemmelser vedtaget af Europa-Kommissionen om overførsel af personlige oplysninger til jurisdiktioner uden tilstrækkelig databeskyttelseslovgivning;
  • ved en dataoverførselsaftale med en tredjepart, der omfatter de aktuelle standardkontraktbestemmelser vedtaget af Europa-Kommissionen om overførsel af personlige oplysninger til jurisdiktioner uden tilstrækkelig databeskyttelseslovgivning;
  • ved overførsel af dine data til en enhed, der har tilsluttet sig ordningen om EU-USA-privatlivsskjoldet for overførsel af personlige oplysninger fra enheder i EU til enheder i USA eller en tilsvarende aftale i forhold til andre jurisdiktioner;
  • ved overførsel af dine data til et land, hvor Europa-Kommissionen har fundet, at niveauet af databeskyttelse som bestemt i det pågældende lands lovgivning er tilstrækkeligt; eller
  • hvor det er nødvendigt for indgåelse eller opfyldelse af en kontrakt mellem os og en tredjepart, og overførslen er i din interesse i forbindelse med den pågældende kontrakt; eller
  • hvor du har givet dit samtykke til overførslen.

Hvis vi overfører dine personlige oplysninger uden for EØS, og hvis det pågældende land eller territorium ikke overholder tilstrækkelige databeskyttelsesstandarder, træffer vi alle rimelige foranstaltninger for at sikre, at dine data behandles sikkert og i overensstemmelse med denne politik om beskyttelse af personlige oplysninger. Du kan bede om at se disse ved at kontakte os via nedenstående kontaktoplysninger.

 

6. SÅDAN BESKYTTER VI DINE OPLYSNINGER

Det er vigtigt for os at beskytte dine oplysninger. Derfor har vi truffet passende foranstaltninger, der har til formål at forhindre uautoriseret adgang til og misbrug af dine personlige oplysninger.

Vi gør vores yderste for at træffe alle rimelige og passende foranstaltninger for at beskytte personlige oplysninger i vores besiddelse mod misbrug, tab og uautoriseret adgang. Det gør vi ved hjælp af en række relevante tekniske og organisatoriske tiltag, herunder kryptering og katastrofeberedskabsplaner.

Hvis du har mistanke om misbrug, tab af eller uautoriseret adgang til dine personlige oplysninger, bedes du omgående give os besked herom ved at kontakte os via de angivne oplysninger i slutningen af denne politik.

Desværre er overførsel af oplysninger via internettet aldrig 100 % sikkert. Selvom vi anvender vores normale procedurer og overholder lovmæssige krav med henblik på beskyttelse af dine oplysninger, kan vi ikke garantere sikkerheden af dine oplysninger, der overføres til Hjemmesideet, og alle overførsler foregår på eget ansvar.

Hjemmesideet kan indeholde links til og fra andre Hjemmesideer. Hvis du følger et link til et af disse Hjemmesideer, skal du være opmærksom på, at disse Hjemmesideer bør have deres egne politikker om beskyttelse af personlige oplysninger, og at vi ikke påtager os noget ansvar for disse Hjemmesideer eller for deres politik om beskyttelse af personlige oplysninger. Gennemgå disse Hjemmesideers politikker om beskyttelse af personlige oplysninger, før du sender dine data til disse Hjemmesideer.

 

7. HVOR LÆNGE VI BEHOLDER DINE OPLYSNINGER

Vi beholder dine oplysninger i forbindelse med bestillinger, som du har afgivet til os 5 år efter købsdatoen, og som påkrævet ved lov eller andre bestemmelser (f.eks. ved en anmodning fra en skattemyndighed eller i forbindelse med eventuelle forventede søgsmål).

Hvis du har tilmeldt dig nyhedsbreve fra os, beholder vi dine personlige oplysninger, så længe du abonnerer på vores nyhedsbreve (medmindre din konto er blevet lukket). Hvis du returnerer et produkt, fjerner vi dig fra abonnementslisten. Hvis du afmelder dig eller på anden måde bliver fjernet fra vores liste, beholder vi din e-mailadresse og andre relevante oplysninger for at sikre, at vi ikke sender yderligere oplysninger til dig, og/eller at vi kan bevise, at vi har fået dit samtykke.

Hvis du har indgået samtykke omkring at dit telefonopkald bliver optaget: vi beholder dine personlige oplysninger i maksimum 1 år.

Hvis du har kontaktet os med en klage eller en forespørgsel, beholder vi dine personlige oplysninger, så længe det med rimelighed er nødvendigt for at finde en løsning på din klage eller forespørgsel.

Undtagelserne til ovenstående er, hvor:

  • vi nøje har overvejet, om vi skal beholde dine personlige oplysninger efter de ovenfor beskrevne perioder med henblik på potentielt at oprette, foretage eller modtage sagsanlæg, eller for at overholde lovmæssige eller andre krav;
  • vi rent faktisk foretager eller modtager et sagsanlæg eller andre retsforhandlinger i den periode, hvor vi opbevarer dine personlige oplysninger, i hvilket tilfælde vi bibeholder dine personlige oplysninger, indtil sådanne forhandlinger er afsluttet, og der ikke er mulighed for yderligere anker;
  • du udøver din ret til at kræve, at vi beholder dine personlige oplysninger i en periode, der er længere end vores erklærede opbevaringsperiode (se mere under Ret til begrænsning af behandlingnedenfor);
  • du udøver din ret til at få oplysningerne slettet (hvor det er relevant), og vi ikke behøver at beholde dem i forbindelse med en af de tilladte eller påkrævede årsager i henhold til lovgivningen (se mere under Ret til sletning nedenfor); eller
  • i begrænsede tilfælde, hvor en domstol eller myndighed kræver, at vi beholder dine personlige oplysninger i en længere eller kortere periode.

Når det ikke længere er nødvendigt at beholde dine data, sletter vi de personlige oplysninger, som vi har om dig i vores systemer. Efter dette tidspunkt kan vi sammenlægge dataene (hvorfra du ikke kan identificeres) og gemme dem til analytiske formål.

 

8. DINE RETTIGHEDER

Du kan få adgang til og opdatere visse dele af dine personlige oplysninger ved at logge på din konto.

I overensstemmelse med juridiske krav og begrænsninger har du forskellige rettigheder i forhold til de data, som vi har om dig. Vi har angivet disse nedenfor.

Indsigtsret (registreredes anmodninger om adgang)

Du kan til enhver tid bede os om en kopi af de oplysninger, som vi har om dig. Hvis vi giver dig adgang til de oplysninger, som vi har om dig, vil du ikke blive opkrævet et gebyr herfor. Hvis du anmoder om yderligere kopier af disse oplysninger fra os, kan vi opkræve et rimeligt administrationsgebyr.  I situationer, hvor det er tilladt i henhold til lovgivningen, kan vi afvise din anmodning. Hvis vi afviser din anmodning, vil vi altid informere dig om årsagen hertil.

Ret til indsigelse

Denne rettighed giver dig mulighed for at komme med indsigelser, når vi behandler dine personlige oplysninger.

Ret til tilbagetrækning af samtykke

Hvis vi har indhentet dit samtykke til at behandle dine personlige oplysninger i forbindelse med visse aktiviteter (f.eks. til infomails), kan du til enhver tid trække dette samtykke tilbage, så vil vi ophøre med at bruge dine oplysninger til dette formål. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, er vores brug af dine personlige oplysninger inden tilbagetrækningen stadig lovlig.

Hvis du på et tidspunkt ønsker at trække dit samtykke tilbage, kan du sende en e-mail til os (info@vype.dk) eller ringe til os (80 20 09 00). Du kan også afmelde dig ved at klikke på afmeldingslinket forneden i de infomails, som du har modtaget fra os.

Ret til sletning

Du har ret til at anmode om, at vi "sletter" dine personlige oplysninger under visse omstændigheder. Normalt gælder denne ret i tilfælde, hvor:

  • dataene ikke længere er nødvendige;
  • du har trukket dit samtykke til, at vi bruger dine data, tilbage, og der er ingen anden gyldig grund til, at vi fortsætter;
  • dataene er blevet behandlet på ulovlig vis;
  • det er nødvendigt, at dataene slettes, for at vi kan overholde vores forpligtelser i henhold til loven; eller
  • du kommer med indsigelser mod behandlingen af dine data, og vi ikke kan påvise altoverskyggende legitime grunde for vores fortsatte behandling.

Vi vil kun i begrænset omfang være berettiget til at nægte at opfylde din anmodning om sletning, og vi vil altid informere dig om vores bevæggrund hertil.

Når vi opfylder en gyldig anmodning om sletning af data, gør vi alt, hvad der er praktisk muligt, for at slette de relevante data.

Ret til begrænsning af behandling

Du har ret til at anmode om, at vi begrænser vores behandling af dine personlige oplysninger under visse omstændigheder, f.eks. hvis du bestrider rigtigheden af de personlige oplysninger, som vi har om dig, hvis du gør indsigelse mod vores behandling af dine personlige oplysninger i forbindelse med vores legitime interesser, eller hvis du har brug for, at vi opbevarer dem i forbindelse med en retssag. Hvis vi har delt dine personlige oplysninger med tredjeparter, underretter vi dem om den begrænsede behandling, medmindre dette er umuligt eller kræver en uforholdsmæssig stor indsats. Vi giver dig naturligvis besked, inden vi ophæver eventuelle restriktioner af behandlingen af dine personlige oplysninger.

Ret til berigtigelse

Du har ret til at anmode om, at vi berigtiger forkerte eller ufuldstændige personlige oplysninger, som vi har om dig. Hvis vi har delt disse personlige oplysninger med tredjeparter, underretter vi dem om berigtigelsen, medmindre dette er umuligt eller kræver en uforholdsmæssig stor indsats. Du kan også anmode om oplysninger om de tredjeparter, som vi har delt de forkerte eller ufuldstændige personlige oplysninger med. Hvis vi mener, at det er rimeligt for os ikke at efterkomme din anmodning, forklarer vi vores grundlag for denne beslutning.

Du kan få adgang til og opdatere visse dele af dine personlige oplysninger ved at logge på din konto på Hjemmesideet.

Ret til dataportabilitet

Hvis du ønsker det, har du ret til at overføre dine personlige oplysninger mellem tjenesteudbydere, hvor vi henviser til dit samtykke eller opfyldelsen af din kontrakt som retsgrundlaget for at bruge disse oplysninger. Dette betyder i praksis, at du kan overføre de oplysninger, som vi har om dig, til en anden tredjepart. For at give dig mulighed for at gøre dette leverer vi dine data til dig i et almindeligt anvendt maskinlæsbart format, så du kan overføre dataene. Alternativt kan vi overføre dataene direkte til dig, hvis det er teknisk muligt.

Rettigheder i forbindelse med automatiserede beslutninger

Under visse omstændigheder kan du anfægte en beslutning truffet om dig baseret på automatiseret behandling. Vi træffer generelt ikke beslutninger som udelukkende er basereret på automatiseret behandling af din personlige data, men når dette hænder, ville vi informere dig herom.

Mere information

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder

Ret til at klage

Du har ret til at indgive en klage til din lokale tilsynsmyndighed, som i Danmark er Datatilsynet. Du kan kontakte dem på følgende måder:

  • Telefon:  33 19 32 00
  • E-mail: dt@datatilsynet.dk
  • Post:  Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K.

Sådan udøver du dine rettigheder

Hvis du ønsker at udøve nogen af disse rettigheder, bedes du kontakte os ved hjælp af de kontaktoplysninger, der er angivet under Sådan kontakter du os. Bemærk, at vi kan registrere kommunikationen med dig for at hjælpe os med at løse eventuelle problemer, som du måtte påpege.

 

9. ÆNDRINGER

Vi kan til enhver tid ændre denne politik om beskyttelse af personlige oplysninger ved at offentliggøre en kopi af den ændrede politik på Hjemmesideet eller, hvis det er relevant, ved at sende dig en e-mail med den politik.  Eventuelle ændringer træder i kraft syv dage efter datoen for vores e-mail eller den dato, hvor vi offentliggør de ændrede vilkår på Hjemmesideet, alt efter hvad der sker først.

 

10. HVORDAN KAN DU KONTAKTE OS

Hvis du har spørgsmål vedrørende denne politik om beskyttelse af personlige oplysninger, herunder dine rettigheder i forbindelse med dine personlige oplysninger, bedes du kontakte os pr. brev på adressen:

British American Tobacco Denmark (House of Prince) A/S
Vester Farimagsgade 19, 1606 København V
Att: Trade DK

Hvis du ønsker at kontakte os med generelle spørgsmål eller bekymringer, kan du ringe til os på 80 20 09 00 eller sende en e-mail til os på info@vype.dk.

Når du kontakter os via e-mail eller brev, skal du bruge emneoverskriften "Forespørgsel om databeskyttelse", så vi kan rette din forespørgsel til den rette afdeling og behandle den omgående.

 

  Version 1 - 1/11-2019

Vype Care

Vi beklager, men vi har desværre ikke ingen ledige agenter lige nu. Efterlad en besked  og så vender vi tilbage hurtigst muligt.

clear
  1. Min konto
close

Kurv

Gamle bestillinger
clear